مانیتورینگ لحظه ای کسب و کار

داشتن داشبوردی حاوی تحلیل از وضعیت کسب و کارهای آنلاین و خدمات الکترونیکی که به عنوان BI یا هوش تجاری در بسیاری از کسب و کارها رایج است امری مهم برای مدیران ارشد یک کسب و کار است تا در لحظه از وضعیت کسب و کار خود مطلع باشند و پارامترهای مهم کسب و کار خود را همیشه در داشبوردی در جلو چشم خود داشته باشند و در اسرع وقت از تغییرات محسوس در این پارامترها از طرق مختلف مطلع شوند. مدیران کسب و کار بسیار علاقه مند هستند که بتوانند روند پارامترهای مختلف کسب و کاری را با مشاهده تاریخچه آنها ببینند و در تصمیمات خود از این اطلاعات استفاده کنند. روند یک کسب و کار، میزان رضایت مشتریان، زمان پاسخ یک خدمت الکترونیکی، مدت زمان پینگ یک کانال، بهره ‌وری و بازدهی شاخص ‌های کسب‌ و کار و بسیاری از اطلاعات این چنینی از دل سامانه ها و خدمات الکترونیکی یک کسب وکار قابل استخراج و تحلیل است و این مهم در محصول معین به کمک “شاخص‌ های کارایی سفارشی” محقق شده است. در واقع می توان اطلاعات درون این کسب و کارها را به کمک تعریف شاخص های کارایی جدید به صورت مداوم استخراج، تحلیل و ذخیره نمود. هر شاخص کارایی سفارشی اطلاع مورد نظر خود را در قالب API یا واسط برنامه نویسی کاربردی که توسط سامانه کسب و کار فراهم شده، کوئری به پایگاه داده که حاوی اطلاعات کسب و کار است، اجرای اسکریپت ها و … استخراج می نماید. نکته حائز اهمیت آن است که این شاخص های کارایی هم توسط سرور محصول معین قابل استخراج هستند و هم توسط عامل مقیم نصب شده در سمت سرور کسب و کار. وجود عامل مقیم در سمت سرور کسب و کار کمک می کند که اطلاعات کمتری را از نحوه استخراج شاخص کارایی سفارشی به سمت سرور معین منتقل نمود. این مورد در مورد اسکریپت ها (مانند شل‌اسکریپت) که از قابلیت های بالایی برخوردارند نمود بسیاری دارد و راهبر سرور کسب ‌و کار می تواند فقط نام اسکریپت را به سمت سرور معین منتقل کرده و خود اسکریپت را سمت سرور کسب و کار ایجاد نماید.

شاخص‌های کسب و کاری و سفارشی

ابزارهای مدیریت منابع سازمانی

ERP